Rondeau.se 

072-853 9550 

Systemet fokuserar på företag som utför tjänster som behöver dokumenteras och kvalitetssäkras

Rondo är ett dokumentationssystem för utförda tjänster som är satellitbaserat(*1). Detta gör att den som skall utföra tjänsten måste komma fram till platsen som är registrerad i systemet innan uppdraget kan utföras och information om objektet/tjänsten blir tillgängligt i enheten (telefonen via appen) för utövaren av tjänsten.

Systemet tillåter även att man använder NFC taggar för att kontrollera utförandet på plats (*2)

Detta förenklar redovisning av utförda tjänster på ett enkelt sätt genom en app som installeras i en androidtelefon av typ Samsung där dag, tid, av vem och vad som utförts registreras.

Rapporter skapas sedan i systemet som sedan mailas ut till kunder

Appen är kopplad till en portal där företaget registrerar basuppgifter beroende på vilken verksamhet man bedriver.

Systemet kan bland annat redovisa

  • Avvikelser (tjänster och kontroller som ej blivit utförda under arbetspasset)

  • När uppdragen utfördes sammanställning för hela arbetspasset

  • Vilka nycklar som tagits ut under passet och när de lämnades tillbaka

  • Egenkontroll i samband med arbetspassets början (*3)

  • Mail till objekt och kunder när uppdragen utfördes och av vem samt noteringar

  • Rapporter kan även användas som underlag för fakturering

*1 Satellitbaserat system innebär att man registrerar kund/objekt i longitud och latitud vilket gör att när du är på den platsen man registrerat i systemet så kan enheten(telefonen) få kund/objektet synligt i sin enhet. Där  loggar man in på platsen och får tillgång till all information om kund/objekt.

*2 NFC tagg är en liten plastbricka som man kan klistra upp hos kund/ objekt. Där måste man på plats lägga enheten (telefonen) på denna plastbricka så det registreras att man varit på plats eller utfört en aktivitet.

*3 Egenkontrollen innebär att man dokumenterar i systemet att man tagit del av arbetsorder och övrig information samt tagit ut sin utrustning som man behöver för arbetspasset.

Trygghet för personal

Man har även möjlighet att aktivera timeout i systemet via appen vilket innebär att utövaren själv bestämmer hur lång tid eventuell rondering/ uppdrag tar.  Om man inte stänger av denna innan tiden gått ut så skickar systemet automatiskt sms eller mail till någon ansvarig/ arbetsledare. Information som skickas är plats via karta och vem som larmat så att någon annan kan bistå vid eventuella problem.

Man kan även aktivera status-systemet vilket gör att personalen en gång i timmen måste trycka på statusknappen så att systemet ser att personalen är aktiva och att ingenting ovanligt har hänt. Om personalen ej trycker på statusknappen en gång i timmen så skickar systemet ut ett larm till en larmcentral eller annan kollega med position och vem som larmar.

Hemtjänst


I Portalen registrerar man

  • Kunder

  • Objekt

  • Instruktioner (kontrollpunkter)

  • Körlistor

  • Kundnycklar

  • Scheman

  • Månadsöversikt av hela verksamheten

  • Individuella schema för enskild personal

I appen får man

Information om objektet och vilka kontrollpunkter som skall göras

I appen registrerar man

  • Utförda Uppdrag

  • Utförda kontroller på respektive uppdrag

  • Kontroll på att man utfört besök och aktiviteter via körlista

  • In och uttag av nyckel knippor     ( tagg )

  • Start och stopp tid för personal på arbetspasset ( tagg )

Systemet kan även maila till anhöriga kontinuerligt vad och när man varit och vårdat en anhörig där hemtjänstpersonalen även kan skriva lite övriga noteringar som kan vara bra för anhöriga att få reda på.

Fastighets förvaltning

I Portalen registrerar  man

  • Kunder

  • Objekt

  • Instruktioner (kontrollpunkter)

  • Körlistor

  • Kundnycklar

  • Scheman

  • Månadsöversikt av hela verksamheten

  • Individuella schema för enskild personal

I appen får man

Information om objektet och vilka kontrollpunkter som skall göras

I appen registrerar man

  • Utförda tjänster

  • Utförda kontroller på respektive tjänst

  • Kontroll på att man utfört tjänster och kontrollpunkter via körlista

  • Utförda tillfälliga uppdrag

  • In och uttag av nyckelknippor (tagg)

  • Start och stopp tid för personal på arbetspasset ( tagg )

Systemet kan hantera det systematiska brandskydds kontrollerna så de blir dokumenterade

Bevaknings bolag

I Portalen registrerar man

  • Kunder

  • Objekt

  • Instruktioner (kontrollpunkter)

  • Körlistor

  • Kundnycklar (vilka nycklar som finns på knippan, alla nycklar finns i register)

  • Scheman

  • Månadsöversikt av hela verksamheten

  • Individuella schema för enskild personal

I appen får man

Information om objektet och vilka kontrollpunkter som skall göras

I appen registrerar man

  • Utförda ronderingar

  • Utförda kontroller på respektive rondering

  • Kontroll på att man utfört ronder och kontrollpunkter via körlista

  • Utförda larmutryckningar

  • Utförda störningsärenden

  • In och uttag av nyckel knippor (tagg)

  • Start och  stopp tid för personal på arbetspasset  ( tagg )

Städbolag


I Portalen registrerar man

  • Kunder

  • Objekt

  • Instruktioner (kontrollpunkter)

  • Körlistor

  • Kundnycklar

  • Scheman

  • Månadsöversikt av hela verksamheten

  • Individuella schema för enskild personal

I appen får man

Information om objektet och vilka kontrollpunkter som skall göras

I appen registrerar man

  • Utförda uppdrag

  • Utförda kontroller på respektive uppdrag

  • Kontroll på att man utförd ronder och kontrollpunkter via körlista

  • In och uttag av nyckelknippor (tagg)

  • Start och stopp tid för personal på arbetspasset  ( tagg )