072-853 9550
Lundkovallen AB:s integritetspolicy
AB värnar om din personliga integritet. Denna integritetspolicy förklarar
hur AB samlar in och använder dina personuppgifter. Den beskriver också dina
rättigheter gentemot oss och hur du kan göra dina rättigheter gällande. Du kan
alltid kontakta oss vid frågor kring integritets- och dataskydd genom att
skicka ett e-postmeddelande till oss info@lundkovallen.se
AB har kunder och anställd personal Detta innebär att vi i vår verksamhet får
förtroendet att hantera en mängd personuppgifter, vilket vi alltid måste göra
utifrån den största respekt och skydd för individens personliga integritet. Vi
ska upprätthålla detta skydd genom att behandla alla personuppgifter på ett
varsamt och ansvarsfullt sätt, och vidta de åtgärder som är rimliga och
lämpliga för att skydda personuppgifter från obehörig åtkomst, vidarespridning,
ändring och förstörelse. Genom att arbeta systematiskt och långsiktigt ska vi
säkerställa ett tillräckligt skydd som är anpassat efter vår verksamhets
förutsättningar och behov.
Genom att arbeta eller vara kund på AB accepterar du vår integritetspolicy och
vår behandling av dina personuppgifter. Du godkänner också att AB använder
elektroniska kommunikationskanaler för att skicka information till dig. Vi
behandlar dina personuppgifter enligt nedan. Vi gör det med största möjliga
hänsyn till din integritet.
Laglighet, korrekthet och öppenhet:
Personuppgifterna ska behandlas på ett lagligt, korrekt och öppet sätt i förhållande till den registrerade.
Ändamålsbegränsning:
Personuppgifter ska bara samlas in för särskilda, uttryckligt angivna och berättigade ändamål.
Uppgiftsminimering:
Personuppgifterna ska vara adekvata, relevanta och inte för omfattande i förhållande till de ändamål för vilka de behandlas.
Korrekthet:
Personuppgifterna ska vara korrekta och uppdaterade.
Lagringsminimering:
Personuppgifter får inte sparas under en längre tid än vad som är nödvändigt för de ändamål för vilka personuppgifterna behandlas.
Integritet och Konfidentialitet:
Personuppgifterna ska skyddas bland annat mot obehörig eller otillåten behandling och mot förlust, förstöring eller skada genom olyckshändelse.
Ansvarsskyldighet:
Den som behandlar personuppgifter ansvarar för att principerna om personuppgiftsbehandling följs och måste kunna visa på vilket sätt man följer dem.
Våra
personuppgiftsbehandlingar dokumenteras löpande i en registerförteckning.
Våra krav på att personuppgifter hanteras enligt GDPR ska alltid säkerställas
vid upphandling och utveckling av IT-lösningar och tjänster, och ska vara en
del i kravspecifikationen och eventuella avtal.
Vilken information samlar vi in?
Kundnamn
Adresser
Telefon nummer
Behövlig information
Vad gör vi med din information?
Säkerställer så att vi kan svara dig på din mail till oss
Vilka kan vi komma att dela din information till?
Vi kan komma att överföra till, eller dela din information med, utvalda
tredje parter, enligt följande. Vi vidtar alla rimliga legala, tekniska och
organisatoriska åtgärder för att säkerställa att din data hanteras säkert och
med en adekvat skyddsnivå vid överföring till eller delning med sådana utvalda
tredje parter.
Myndigheten:
Övriga myndigheter:
AB kan komma att lämna nödvändig information till myndigheter såsom Polismyndigheten, Skatteverket eller andra myndigheter om vi är skyldiga att göra det enligt lag eller om du har godkänt att vi gör det. Ett exempel på laglig skyldighet att lämna information är för åtgärder mot penningtvätt och terroristfinansiering.
Vad vi INTE kommer att göra med din data:
Vi kommer inte att föra vidare dina personuppgifter till tredje part om vi inte har ditt tillstånd att göra så.
Var behandlar vi dina personuppgifter?
AB och våra underleverantörer behandlar all din data inom EU/EES.
Vilka kan se dina personuppgifter?
Dina personuppgifter är bara tillgängliga för personer som behöver dem för att kunna utföra sina arbetsuppgifter. Dina uppgifter är inte lagrade eller möjliga att ta del av utanför AB
Hur länge sparar vi dina personuppgifter?
Vi sparar din data endast så länge som det är nödvändigt för att utföra våra kontrakt och eventuella åtaganden gentemot dig och så länge det krävs enligt lagstadgade lagringstider eller myndighetskrav. När vi sparar din data för andra syften än för våra kontrakt och eventuella åtaganden, t.ex. för att uppfylla krav på åtgärder mot penningtvätt, bokföring och regulatoriska kapitalkrav, sparar vi datan endast så länge som det är nödvändigt och/eller lagstadgat för respektive syfte.
Dina rättigheter till tillgång, rättelse och radering samt klagomål
Enligt dataskyddslagstiftningen har du rätt att få information om vilka
personuppgifter som AB har registrerade om dig. Kontakta i sådana fall info@lundkovallen.se med en begäran om ett
registerutdrag. Om du anser att någon personuppgift om dig är felaktig eller
missvisande kan du invända mot behandlingen, begära att den rättas, raderas
eller används på ett mer begränsat sätt i enlighet med
dataskyddslagstiftningens bestämmelser.
Du har rätt att göra invändningar mot AB behandling av dina personuppgifter och
att lämna in klagomål till dataskyddsmyndigheten (Datainspektionen).