Rondo är ett
dokumentationssystem för utförda tjänster som är satellitbaserat vilket gör
att den som skall utföra tjänsten måste komma fram till platsen som är
registrerad i systemet innan uppdraget kan utföras och information om objektet/tjänsten
blir tillgängligt i enheten (telefonen via appen för utövaren av tjänsten.
Systemet tillåter även att man använder NFC taggar för att
kontrollera utförandet på plats
Detta förenklar redovisning av utförda tjänster på ett
enkelt sätt genom en app som installeras i en androidtelefon av typ Samsung där
dag, tid, av vem och vad som utförts registreras. Rapporter skapas sedan i systemet som sedan mailas ut till
kunder
Appen är kopplad till en portal där företaget registrerar
basuppgifter beroende på vilken verksamhet man bedriver.
Systemet kan redovisa Avvikelser (tjänster och kontroller som ej
blivit utförda )
När uppdragen utfördes sammanställning för hela
arbetspasset
Vilka nycklar som tagits ut under passet och när
de lämnades tillbaka
Egenkontrollen i samband med arbetspassets
början
Mail till objekt och kunder när uppdragen
utfördes
Rapporter kan även användas som underlag för
fakturering